Солом'янська районна в місті Києві державна адміністрація
Солом'янська районна в місті Києві державна адміністрація

Зміни до Порядку призначення житлової субсидії

Роз'яснення умов отримання житлових субсидій Роз'яснення умов отримання житлових субсидій

До уваги отримувачів житлових субсидій!


Інформація щодо механізму призначення субсидій.

Що таке субсидія?

Субсидія є адресною безготівковою допомогою держави малозабезпеченим сім’ям на оплату житлово-комунальних послуг.

Субсидія є безповоротною і її отримання не пов'язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.

Субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.

Кому призначається субсидія?

Субсидія призначається одному з членів домогосподарства за місцем реєстрації, або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла. 

Куди звертатися для отримання субсидій? Які документи потрібно надати?

Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі — за місцем проживання):

- заяву про призначення житлової субсидії за встановленою формою

- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленою формою;

- договір найму (оренди) житла (за наявності).

Зазначені заява та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики, або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування  з накладанням електронного цифрового, або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, в яких відсутній цифровий, або електронний підпис із застосуванням електронної системи ідентифікації, субсидія призначається лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація.

Де особа може отримати заяву та декларацію?

Форму заяви та декларації можна отримати в районних управліннях праці та соціального захисту населення або самостійно роздрукувати використовуючи інтернет ресурси. Посилання на форму розміщені на сайтах Міністерства соціальної політики України, Київської міської державної адміністрації та Департаменту соціальної політики .

Термін надання субсидії

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням і розраховується:
- на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня;

- на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня.

Після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому відповідному періоді, без звернення громадянина.

Куди надавати заяви та декларації?

Процедура отримання субсидій здійснюється в районних управліннях праці та соціального захисту.

Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації (орендарі - за місцем проживання): заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами;

довідки про доходи - у разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, та неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру;

договір найму (оренди) житла (за наявності).

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

За яких умов не призначається субсидія?

- будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.

Які дані вносяться до декларації про доходи та майновий стан?

До доходу включаються:

- нарахована заробітна плата;

- інші грошові виплати, які мають систематичний характер;

- стипендії, пенсії, допомога;

- доходи від підприємницької діяльності та іншої незалежної професійної діяльності;

- усі види винагород, які виплачуються штатним (позаштатним) літературним працівникам, художникам, фотокореспондентам та іншим особам з фонду авторського гонорару;

- матеріальне забезпечення на випадок безробіття;

- доходи від здавання житлового приміщення (будинку) або інших будов у найм або в оренду;

- натуральна оплата праці;

- грошове забезпечення військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби;

- суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров'я, що пов'язане з виконанням ним трудових обов'язків;

- заробіток учнів та студентів, які поєднують навчання з постійною роботою на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та господарювання;

- одержані аліменти;

- заробіток осіб, які працювали у фізичних осіб. При цьому натуральна частина заробітної плати цих осіб також включається до їх сукупного доходу;

- доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва, сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі;

- допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю;

- інші доходи, які підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства.

Звертаємо увагу, що у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

Який розмір доходів застосовується при розрахунку житлової субсидії?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року, в інших випадках - за попередній календарний рік.

У разі коли на час звернення за призначенням субсидії особа є непрацюючим пенсіонером, який не має інших доходів, крім пенсії, до середньомісячного сукупного доходе враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

Для працездатних осіб (крім осіб, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і проживають разом з батьками чи іншими членами родини; осіб, призваних на строкову військову службу), середньомісячний дохід яких протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на такий період, у розрахунок субсидії за кожний місяць зазначеного періоду включається місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді. В окремих випадках за рішенням районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають у сім'ях, що опинились у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді.

Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, або в якої відсутні доходи, але вона навчалася за денною формою навчання у загальноосвітньому, професійно-технічному, вищому навчальному закладі, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії.

Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, середньомісячний сукупний дохід менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня цього ж року, але яка протягом зазначеного періоду отримувала хоча б один з наступних видів доходу: пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомогу по догляду за інвалідом I та II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, допомогу по безробіттю або будь-які доходи, отримані особою, яка не досягла 18-річного віку станом на 31 грудня року, за який враховуються такі доходи, то у розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих такими особами доходів.

Якщо в особи, яка досягла 18-річного віку станом на 1 січня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії, відсутні доходи, для розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої особи визначається на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи для призначення субсидії. В окремих випадках за рішенням районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або комісій, які ними утворюються, для осіб, які проживають у сім'ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії може включатися середньомісячний сукупний дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.";

Для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку першої групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на відповідний місяць, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку другої групи, - трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку третьої групи, - чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. При цьому не враховується дохід, отриманий самозяйнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія.

Розрахунок обов’язкового платежу

Житлова субсидія призначатися за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг та обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу.

Розрахунок обов’язкового платежу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 „Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії” і розраховується для кожного домогосподарства індивідуально за відповідною формулою:

Ро = Кд / Кг * Рг ,

де Ро - частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка округлюється до двох знаків після коми;

Кд - коефіцієнт доходу домогосподарства – відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на дату, з якої призначається субсидія;

Кг - базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії – два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць, (Кг = 2);

Рг - базова норма плати за житлово-комунальні послуги – 15% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства (Рг = 15).

Які наслідки подання недостовірних даних особою?

Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Громадянин, якому призначено субсидію, зобов’язаний протягом місяця поінформувати структурні підрозділи з питань соціального захисту населення про зміни у складі зареєстрованих  у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендарі — про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень, шляхом подання відповідних документів.

Надання раніше призначеної субсидії припиняється, якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення.

Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 цього Положення, повертається ним за вимогою органу, що призначив субсидію.

У разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку.

Надання раніше призначеної субсидії припиняється:

за поданням житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, об'єднань співвласників багатоквартирного будинку та організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами, - з місяця, в якому надійшло таке подання. Подання надається зазначеними організаціями структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 10 числа місяця, що настає за місяцем, в якому виникли такі обставини;

якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи (не зазначив один із видів доходів) та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення;

у разі переїзду сім'ї в іншу місцевість та настання обставин, що унеможливлюють надання субсидії (зокрема смерть одинокої особи), - з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни;

за заявою уповноваженого власника (співвласника) житла, наймача житла у державному та громадському житловому фонді, члена житлово-будівельного кооперативу, власника (співвласника) житлового приміщення - з місяця, що настає за місяцем її подання, якщо інше не обумовлено заявою;

якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру

У разі отримання структурним підрозділом з питань соціального захисту населення за запитом інформації про збільшення кількості чисельності зареєстрованих у житловому приміщенні осіб – з місяця, що настає за місяцем, в якому відбулися зміни. 

Які нормативи використовуються при розрахунку субсидії?

Соціальні нормативи для розрахунку субсидій житлових субсидій:

НОРМА ЖИТЛА:

Субсидії

48,87 м²

13,65 м² особу
+35,22 м² на домогосподарство

Пільги

31,5 м²

21,0 м² особу
+10,5 м² на сім’ю

СПОЖИВАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ:

Послуга

Різновид

Норма з 01.10.2014

на опалення

в опалювальний період

5 м³ на 1 м² площі *
коригуючий коефіцієнт

на газову плиту

за наявності централізованого постачання гарячої води

4,4 м³ на особу

за відсутності централізованого постачання гарячої води та газового водонагрівача

7,1 м³ на особу

за наявності газового водонагрівача

14 м³ на особу

ВОДОПОСТАЧАННЯ:

постачання
холодної води

за наявності централізованого постачання гарячої води

2,4 м³ на особу

за відсутності централізованого постачання гарячої води

4,0 м³ на особу

постачання гарячої води

 

1,6 м³ на особу

ВОДОВІДВЕДЕННЯ:

водовідведення

з яких:

 

4,0 м³ на особу

Водовідведення холодної води

за наявності централізованого постачання гарячої води

2,4 м³ на особу

за відсутності централізованого постачання гарячої води

4,0 м³ на особу

Водовідведення гарячої води

 

1,6 м³ на особу

СПОЖИВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ:

у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

за наявності центр. постачання гарячої води

130 кВт×год на сім’ю з однієї особи
30 кВт×год на іншого члена сім’ї, але не більше 250 кВт×год на міс.

за відсутності центр. постачання гарячої води

150 кВт×год на сім’ю з однієї особи
30кВт× год на іншого члена сім’ї але не більше 270 кВт×год на міс.

у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами

 

за наявності центр. постачання гарячої води

90 кВт×год на сім’ю з однієї особи
30 кВт×год на іншого члена сім’ї
але не більше 210 кВт×год на міс.

за відсутності центр. постачання гарячої води та газових водонагрівачів

120 кВт×год на сім’ю з однієї особи
30кВт× год на іншого члена сім’ї
але не більше 240 кВт×год на міс.

 

Яке враження на Вас справили умови для відвідувачів та процес надання адміністративної послуги?
Дуже задоволений
Задоволений
Відносно задоволений
Незадоволений